שיווק מעשי

אסטרטגיית שיווק לעסק שלך

……

אין עסק מצליח שלא חייב להשקיע בשיווק.

שיווק איכותי מאפשר לך להגיע ליותר לקוחות אידיאליים עבור העסק שלך, ליותר מכירות איכותיות, וכמובן יותר הכנסות לעסק שלך.

עם אסטרטגיית שיווק מוצלחת הלקוחות יגיעו אליך הרבה יותר מוכנים לרכישה ויידרשו לך הרבה פחות מאמצי שכנוע בשלב המכירה כדי לסגור עסקאות.

 

במדריך זה ננחה אותך בשלבים כיצד לפתח אסטרטגיית שיווק לעסק שלך- ממוקדת ויעילה.

המדריך כולל 5 שלבים (ניתן ללחוץ עליהם לקישור):

תוכן עניינים

שלב 1- עקרונות בסיס לשיווק

עקרון 1- שיווק ממוקד

שיווק טוב לא יכול לכוון ולקלוע לכל קהלי היעד בו זמנית. אסור לך לנסות ולתפוס את כל הלקוחות האפשריים לעסק שלך.

אסטרטגיית השיווק שלך חייבת להיות ממוקדת רק ללקוחות הכי אידיאליים לעסק שלך.

עקרון 2- מסר ברור ופשוט

אסטרטגיית השיווק שלך חייבת לכלול מסרים פשוטים וברורים. מסרים שיבדלו אותך מאחרים. מסרים ויזואליים ומילוליים שיעבירו בצורה הברורה והפשוטה ביותר את הערכים של העסק שלך.

עקרון 3- שיווק ללא הפסקה

עסקים רבים בוחרים להתחיל לשווק, בדחיפות גדולה, רק כאשר אין מספיק לקוחות בעסק.

זה פשוט לא עובד. שיווק הוא מערכת יחסים עם לקוחות. אי אפשר להתחיל לשווק פתאום משום מקום ולצפות שהלקוחות יזרמו תכף ומייד אל העסק שלך.

אסטרטגיית שיווק נכונה, עוסקת בשיווק תמידי. כל הזמן.

עקרון 4- אסטרטגיה מול טקטיקה

כאשר משקיעים מאמצי שיווק חשוב לשים לב להבדלים בין טקטיקה לאסטרטגיה שיווקית.

לדוגמה, כאשר משהו לא עובד כמצופה ישנה נטייה לחשוב טקטית- אולי הצבע של המודעה לא נכון? אולי המסר לא מודגש מספיק?

זה אמנם חשוב, אך נסו לעומת זאת לחשוב אסטרטגית- מה אתם משווקים? למי? איפה? איך?

כאשר משהו בשיווק לא עובד, כדאי תמיד לבדוק קודם את האסטרטגיה שלך ורק אחר כך את הטקטיקה שלך.

עקרון 5- הגדרת יעדים וניתוח תוצאות

בתחילת כל קמפיין שיווקי, הקפידו להגדיר מטרות ויעדים הניתנים למעקב ומדידה.

הגדירו מהי מטרת העל של הקמפיין (לדוגמה- הגדלת מכירות, חשיפה, מיתוג) והציבו יעדים מדויקים למדידת הצלחה (לדוגמה- חשיפה ל X לקוחות, X רכישות, X כניסות לאתר).

הקפידו תמיד להשתמש אך ורק בכלים המאפשרים לכם כמה שיותר יכולות בקרה ומדידה.

השתמשו בניתוח נתונים. במידה והשיווק אינו עובד כמצופה, שנו את אסטרטגיית השיווק שלכם.

שלב 2- הלקוח האידיאלי

הצעד הראשון שלך בפיתוח אסטרטגיית שיווק הוא להבין מי הוא הלקוח האידיאלי לעסק שלך.

נסו לחשוב- מי הוא הלקוח הכי טוב שהעסק שלי יכול לעבוד עבורו? שיש שוק מספיק גדול של לקוחות כמוהו. שיכול להרשות לעצמו לרכוש את המוצר. שאפשר להגיע אליו, לפנות אליו ולשווק לו. זהו הלקוח האידיאלי שלכם.

כעת, הכנסו לראש של הלקוח האידיאלי. הכירו אותו היטב.

אם הקמת את העסק שלך בעזרת cleverway או קראת את המדריך להקמת עסקים שלנו ויש לך תכנית עסקית, רוב הידע הנחוץ לך לשלב זה כבר נמצא אצלך. אם לא, חשוב לשאול את השאלות האלו:

  • מי הוא הלקוח?
  • מהו הגיל, מין, מצב משפחתי, תעסוקה, השכלה, תחומי עניין, ערכים של הלקוח?
  • מה מאפיין אותו? מה הצרכים שלו? מה חסר לו?
  • איך ומה הוא מרגיש, חושב, שואף, אוהב?
  • מה מדבר אליו?

שלב 3- המקום הנכון

לאחר שמצאת את הלקוח האידיאלי שלך וביצעת חקר ואפיון מעמיק שלו, כעת הצעד השני שלך הוא להבין מהו המקום האידיאלי בו ניתן למצוא הרבה לקוחות כאלו.

נסו לחשוב היכן ישנם ריכוזים של אנשים התואמים לפרופיל הלקוח האידיאלי שלכם.

כמה רעיונות להנעת החשיבה:

  • אינטרנט
  • רשתות חברתיות
  • שיתופי פעולה עם עסקים קשורים ללקוח האידיאלי שלך
  • אירועים, כנסים, הרצאות
  • מקומות הקשורים ללקוחות האידיאליים

 

מומלץ להשקיע באיתור כמה שיותר נקודות מפגש עם הלקוח האידיאלי שלך.

אסטרטגיית שיווק מוצלחת מושגת כאשר הלקוח האידיאלי, בכמה שיותר נקודות מפגש, נתקל במסרים ברורים, פשוטים ואחידים המניעים אותו אל העסק שלך.

שלב 4- הנעה לפעולה

עם כל הידע שצברת עד כה, הצעד הבא שלך הוא לפתח את האסטרטגיה היעילה ביותר כדי להניע את יעד השיווק שלך. מלקוח פוטנציאלי – ללקוח משלם.

ישנן אסטרטגיות רבות ומגוונות לשלב זה.

אחת האסטרטגיות היא הנעה הדרגתית. הכנסת הלקוח הפוטנציאלי שלך לתהליך של משפך שיווקי בו הלקוח המיועד עובר מספר שלבים בתוך המשפך עד לשלב בו הוא בשל לרכוש את המוצר שלך.

כיום, בעידן הדיגיטל והידע הזמין לכל, תהליך הרכישה של לקוח מתחיל בדרך כלל במסע חיפוש. הוא מברר, מתנסה, בודק טווחי מחירים ומסנן אופציות. רק כאשר הלקוח חש כי הוא איתר את האופציה הטובה ביותר עבורו הוא בשל להפוך ללקוח משלם.

אנחנו ממליצים לך לפתח לפחות מוצר אחד, בעל ערך אמיתי ומיידי ללקוח, אותו תוכל להעניק ללקוחות הפוטנציאלים שלך כמתנה בחינם.

כך לקוחות חדשים יוכלו להכיר אותך ולהתנסות במוצר שלך, ללא מחויבות אליך. כאשר הלקוח המברר יחליט על ביצוע רכישה, זיכרון הערך המיידי שהצלחת לייצר לו יקל עליו לבצע את הרכישה ממישהו שהוא כבר מכיר. העסק שלך.

שלב 5- הנעת קמפיין שיווק

כעת, לאחר שהשלמת את כל השלבים הקודמים, ניתן ליצור קמפיינים שיווקיים הרבה יותר ממוקדים ומדויקים כדי לשווק את העסק שלך להרבה יותר לקוחות אידיאליים בהרבה פחות כסף.

פלטפורמות השיווק המומלצות הן אלו שניתן לסמן בהם את הלקוח האידיאלי ולשווק באופן ממוקד רק לו.

אחד היתרונות הגדולים של הפרסום הדיגיטלי הוא ששיווק ממוקד מטרה יעיל וזול יותר משיווק לקהל רחב של אנשים שמתוכם אולי אחוזים בודדים מעוניינים במוצר שלך.

עלויות לקמפיין כזה הם בדרך כלל רק עבור מודעות שהלקוח אכן הקליק עליהם.

רעיונות אפשריים לקמפיין שיווק ממוקד:

  • פרסום ממומן בגוגל
  • שיווק באמצעות תוכן הממוקד סביב מילות מפתח (תוכן כתוב, וידאו, פודקאסט)
  • שיווק ברשתות חברתיות (יוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, טלגרם ועוד)
  • שיווק במייל
  • קמפיין רימרקטינג
  • פרסום טאבולה
  • שיווק גרילה- כל פעולה שיווקית המסוגלת לייצר באאז לקהל היעד שלך


מגוון האפשרויות הוא די רחב, אך כל עוד תצמדו לאסטרטגיית השיווק שפיתחתם במדריך זה, השיווק שלכם ולא משנה באיזו פלטפורמה תבחרו להשקיע ובאיזו טקטיקה תפעלו, יהיה מוצלח הרבה יותר.

אם השיווק שלך תקוע ולא מביא תוצאות עסקיות, אנו מציעים לך לעצור ולבדוק שוב את אסטרטגיית השיווק שלך. ייתכן שיש לשפר את המיקוד באחד מהשלבים.

זהו סיימנו!

במדריך הזה יש את כל מה שצריך כדי לפתח אסטרטגיית שיווק ממוקדת לעסק שלך. כדאי לכם לבדוק גם את שאר המדריכים שלנו. עזרו לעסק שלכם להמשיך ולצמוח!

רוצה להפעיל אותנו?

מחלקת שיווק שלנו מתמחה בפתרונות המותאמים בדיוק בשבילך וזמינה עבורך.

התהליך מתבצע בסנכרון ותיאום גם עם- מחלקת עיצוב ומיתוג, מחלקת ידע ופיתוח.

שתפו באמצעות

אולי תאהבו גם את המדריך הבא

מסר מנצח

מדריך למיקוד המסרים שלך

פשוט נראה לך כמה זה יעיל.

ניצור אתך קשר, נבין יחד את הצורך שלך, ונראה לך איך אנחנו עוזרים לך להגיע ליותר תוצאות עסקיות, מהר יותר, ביעילות ובראש שקט.

הצעד הראשון שלך לתוצאות – עלינו!

היי, אנחנו כאן בשבילך.

זמינים עבורך ומבטיחים לחזור אליך מהר!

*תכלס אפשר גם פשוט להתקשר  053-5491304